Teknoloji

araba isteme

Otomotiv pazarında çip krizi ve tedarik sorunları nedeniyle zaten sıkıntılı olan arz-talep sorunu, deprem felaketlerinden sonra daha da arttı.

Sıfır kilometre araca gücü yeten bayilere akın ederken, gücü yetmeyen ikinci ele yöneldiler. Hatta pandemide ikiye katlanan karavanlarda bekleme süreleri 1 yılı bulabiliyor.

İstediği sayıda otomobili ithal edemeyen firmalar daha bayilere varmadan araçlarını yollarda hatta üretim bandında satmaya başladılar. Hatta bazı markaların bu yıl sonuna kadar olan kontenjanları dolduğundan sipariş kuyruğuna girmek mümkün değil.

Önceleri yatırım aracı olarak görülen otomobil, deprem felaketinden sonra sığınılacak bir alan olarak görülmeye başlandı. Bu nedenle daha önceki büyük sarsıntılarda olduğu gibi bütçesi olan sıfır kilometre araç için bayilerde kuyruğa girdi.

99 SHAKE’DEN SONRA KAYDEDİN

Otomobil pazarı, 1999 Gölcük depreminden sonra artan taleple satış rekoru kırdı. 1999 yılını 380 bin adetlik satışla tamamlayan otomotiv pazarı, 2000 yılında 620 bin adeti aştı.

KARAVANA SALDIR

Ülkemizde pandemi ile birlikte artan karavanlara olan talep, depremde sığınmak için rahat bir yer olması nedeniyle artmaya başladı.

2019’da 3 bin olan karavan satışı 2022’de 4 katına çıkarak 12 bini geçti. Bu sayının 2023 yılı sonunda 15-16 bine ulaşması bekleniyor.

Önde gelen otomobil markaları kendi karavan modellerini satışa sunarken artan talep nedeniyle arz yetersiz kalıyor. Bazı modellerde karavan almak isteyenler için bir yıl sonrasına gün verilmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort